Gäster

Välkommen till Älmhults GK - en naturskön bana i Linnébygden.

Banstatus: Anläggningen är fullt öppen och banan är handicapgrundande. Ring oss om du har några undringar

Vår golfklubb ligger precis i utkanten av Älmhult, nära norra infarten från 23:an. På anläggningen finns driving range, övningsgreen och naturligtvis vår 18-håls bana. Golfbanan är en park- och skogsbana, anpassad till det typiska småländska jordbrukslandskapet. En golfrunda här bjuder på intressanta möjligheter och en naturupplevelse i bästa småländska klass.

I klubbhuset finns kansli och omklädningsrum. Kansliet bemannas av Dan Blixt. Klubben kan också erbjuda konferensmöjligheter i ett rymligt konferensrum med utsikt över första tee.

Flera övernattningsmöjligheter finns i närheten av klubben, antingen inne i centrum eller mitt ute i natursköna Smålandsskogarna. Alla erbjuder förmånliga golfpaket. Vår egen ställplats för husbil/husvagn är belägen alldeles intill vårt närspelsområde, på bekvämt avstånd från dusch och toalett i klubbhuset.

Så, välkommen till oss på Älmhults Golfklubb!

Café/Kiosk

I vårt Café/Kiosk med självbetjäning hittar du det mesta du behöver innan, under och efter rundan.
Ni hittar vårt Café mitt i klubbhusområdet.
Under högsäsong och vid tävling är cafét bemannat och då erbjuder vi en utökad meny och service.
Betalning sker med Swish.
Är det något ni undrar över är ni välkommna att kontakta kansliet på tel. 0476-14135

Golfvärdar

Golfvärdar finns på plats helgtid under högsäsong när det föreligger många bokningar av starttider, bilar etc.

När golfvärdar finns på plats kan man betala med kort eller med kontanta medel , köpa bollar, handskar, peggar, artiklar från klubbkollektionen m.m.

Golfvärdarna nås på telefon 0476-14135.
Övrig tid går det utmärkt att betala med Swish (123- 303 43 94)

Greenfee 2024

Senior: 550 kr

Junior:  275 kr

Äkta maka: 900 kr (gäller vid ordinarie greenfee)

Spel med medlem: 400 kr (gäller vid ordinarie greenfee och max 3 gäster)

Greenfeemedlem i Älmhults GK: 400 kr

Distansmedlem i Älmhults GK: 50% av ordinarie greenfee.

9-hålsgreenfee: Senior 350 kr, Junior 175 kr
(alla dagar efter 12:00, inga andra rabatter gäller för 9 hål)

Golfhäfte: 275 kr (anteckna golfhäftes nummer på greenfee kuvertet eller i greenfee boken).

Vid gruppbokning kontakta kansliet.

Glasrikets GK,  Lanna GK, Ramkvilla GK, Uppvidinge GK och Växjö GK:
Senior:  -20% på ordinarie greenfee: 440 kr
Juniorer tom 17 år i sällskap med senior, spelar gratis (gäller ej Växjö)
Gäller alla dagar.

Wittsjö GK, Fullbetalande medlemmar:
Vardagar: Senior 300 kr. Junior 100 kr
Lördag, söndag, helgdag: Senior 350 kr. Junior 100 kr

Skogaby GK, fullbetalande medlemmar
Alla dagar Senior 375 Kr

Sydpoolen:
Senior: 415 kr, Junior: 100 kr

Medlemmar i Sydpoolen-anslutna klubbar betalar reducerad greenfee måndag-söndag i enlighet med Sydpoolens regler. OBS! Lördag, söndag och helgdag efter kl 13.00.

För fullvärdiga medlemmar från Boa/Olofströms Gk, och Östra Göinge GK gäller fritt spel hela dagen på vardagar och helger efter kl.14:00 (max 2 st 4-bollar/dag)

Golfbil: 18 hål: 350 kr, 9 hål 250 kr

Golfvagn: 40 kr

1 pollett / 1 uttag = 32 bollar, 30 kr
Bollar kan köpas i bollautomaten med bankkort eller polletter.

Ställplats

Vi erbjuder ställplats för husbil/husvagn, eluttag och tillgång till dusch och toalett i klubbhuset.
Greenfeegäster: 150 kr/natt.
Övriga gäster: 250 kr/natt.

Ni hittar till ställplatsen genom att passera parkeringen, tag vänster efter det gula klubbhuset. Direkt efter staketet vid 1:ans tee, tag vänster igen, vägen går uppför backen bakom ”Ladan” med Cafét. Platserna finns i kanten på vårt övningsområde. Det är perfekt att träna närspel när man väntar på att grillen ska bli klar.

Vi har 8 uppmärkta platser varav 6 har el.

Husvagnsekipage har reserverade bilparkeringsplatser i anslutning till ställplatsområdet.

Klubbhuset håller normalt öppet under dygnets ljusa timmar.

Kontakta kansliet på 0476-14135 för mer detaljer om bokningar och öppettider.

Dags att damma av klubborna – golfsäsongen är här!

Packa frukostpåsen full och pegga upp med fokus och energi på Älmhults golfbana, några minuter från IKEA Hotell. Runda av med en grillkväll på hotellets restaurang, Grillen, och vila de ömma musklerna i ett av våra IKEA inredda hotellrum.

Det här ingår:

• Övernattning på IKEA Hotell
  • Hotellfrukost
  • Matpaket
    Packa din påse från frukostbuffén och ta med i bagen.
  • 18-hålsgreenfee hos Älmhults Golfklubb
  • Fritt inträde till IKEA Museum

Exempelpris:
1945 kr/natt f
ör 2 personer i dubbelrum.

> Boka golfpaketet här <

Ni har alltid 10% rabatt på maten på restaurang Grillen mot uppvisande av dagens greenfee.

Vid Hole in One så vinner ni en middag på restaurang Grillen

Ikeagatan 1 i Älmhult

Tel. 0476-64 11 00

Email IKEAhotell@inter.IKEA.com

www.ikeahotell.se

Boka din vistelse hos oss idag och låt oss skapa minnen som varar livet ut.
Möckelsnäs Herrgård – Historia, lyx och naturskönhet.

Vi har 18-håls greenfee-biljetter för spel på Älmhults Golfklubb till rabatterade priser som du kan köpa av oss.

Upptäck en oas av lugn och lyx vid Möckelsnäs Herrgård, en historisk herrgård vid sjön Möckeln i Småland. Bo bekvämt i våra elegant inredda rum med moderna bekvämligheter som gratis Wi-Fi och platt-TV.
Njut av kulinariska upplevelser i vår restaurang som serverar säsongsbetonade rätter tillagade med lokala råvaror. Koppla av i vår lounge eller njut av eftermiddagste på terrassen med utsikt över sjön.
Utforska de natursköna vandringslederna, cykla genom landskapet eller prova fiske och kanotpaddling från vår brygga. Vi erbjuder även yoga och spa-behandlingar för total avkoppling.

> Boka Här <