Medlemsinfo

Samtliga medlemmar i Älmhults GK hälsas välkomna till en ny golfsäsong!

Banstatus: Banan och driving rangen är öppna. Vintertees och sommargreener. Hål 10-18 avstängda på lördagar fram till 12:00 pga klubbtävlingar. 50 % rabatt på greenfee. Ring oss om du har några undringar

Samtliga medlemmar i Älmhults GK hälsas välkomna till en ny golfsäsong! Medlemsavgifter och medlemsformer för 2024 hittar ni längre ner på sidan. Har ni frågor om avgifter och vilken medlemsform som passar just dig, vänligen kontakta Dan på kansliet så hjälper han till. Läs mer om kurser och lektioner under fliken Träning.

Ni har väl inte missat vårt förmånliga greenfeeavtal med några av grannklubbarna. Du som är fullvärdig medlem får 20% på ordinarie greenfee på följande klubbar: Glasrikets GK,, Lanna GK, Ramkvilla GK, Uppvidinge GK och Växjö GK. Kontrollera med respektive klubb vilka dagar och tider som detta gäller.

Fullvärdiga medlemmar kan också spela på reducerad greenfee i alla Sydpoolen-anslutna klubbar samt Skogaby GK.

Nytt för 2024 är att fullvärdiga medlemmar på ÄhGK, Boa GK och Östra Göinge GK spelar fritt på varandras banor efter 14:00 alla dagar i veckan.

Börja Spela

För endast 2495 kr får du utbildningen Grönt kort samt medlemsskap första året.

År 2 betalar du ordinarie medlemsavgift och år 3 betalar du medlemsavgift samt köper en Spelrätt.

Avgifter 2024

Medlemsavgifer:
Senior 500 kr
Junior 7-21 år 300 kr
Spelavgifter:
Senior med spelrätt* 5595 kr
Senior utan spelrätt* 6095 kr

Knatte – 6 år: 150 kr
7-10 år: 645 kr
11-15 år: 1145 kr
16-21 år 1895 kr

Studerande > 21 år (intyg krävs) 2345 kr
Distansmedlem >10 mil 1945 kr 50% greenfee
Greenfeemedlem med Spelrätt* 2095 kr
inkl. 3×18 hål / 5×9 hål GF-checkar
Greenfeemedlem utan Spelrätt* 2195 kr
Passiv medlem 500 kr
Familjemedlemsskap, maxbelopp för spelavgifter 13145 kr
Parallellmedlemskap/vardag** 3495:-
kräver fullvärdigt medlemskap i annan ordinarie golfklubb (ej. sk brevlådeklubb)

Städavgift:
400 kr

Betalas av fullvärdiga medlemmar över 10 år  samt studerande. Återbetalas efter utförd städning eller golfvärdskap.

*Spelrätt
Senior skall det år han/hon fyller 25 år köpa en Spelrätt av antingen klubben eller av
en annan medlem. Innehavare av spelrätt betalar en lägre spelavgift.
Kontakta kansliet för mer information.

Förmåner

Greenfeesamarbete Glasrikets GK,  Lanna GK, Ramkvilla GK, Uppvidinge GK och Växjö GK. Kontrollera med respektive klubb vilka dagar och tider det gäller.

Senior: 20% på ordinarie greenfee

Boa Gk, Östra Göinge GK fritt spel efter 14:00 alla dagar i veckan

Senior: 415 kr
Junior: 150 kr

Medlemmar i Sydpoolen-anslutna klubbar betalar reducerad greenfee måndag-fredag samt lördag-söndag efter kl 13.00, enligt Sydpoolens regler.

Se respektive klubb ansluten till Sydpoolen, för aktuellt pris.

Senior: 300 kr

Junior: 100 kr

Se respektive klubb ansluten till Sydpoolen, för aktuellt pris.

Vardagar: Senior 300 kr
Junior 100 kr

Lör, sön, helg: Senior 350 kr Junior 100 kr

Klubbkalender

Här kan ni se alla planerade aktiviteter vi har på gång i klubben.

Hos oss är varje golfträning en erfarenhet

Golfkrogen är stängd för säsongen

Hotell & Golfpaket