Träning

Samtliga medlemmar i Älmhults GK hälsas välkomna till en ny golfsäsong!

Banstatus: Banan och driving rangen är öppna. Vintertees och sommargreener. 50 % rabatt på greenfee. Ring oss om du har några undringar

På Älmhults Golfklubb finns fina träningsområden att träna och förbättra sin golf för såväl nybörjare som låghandicappare.

De första Gröna kort-kurserna planeras in så fort driving rangen är öppnad.

Lämna namn, mobilnummer och mailadress till kansliet i förväg, så skickas fortlöpande information om kommande kurser ut till alla intresserade.

För träning på egen hand finns drivingrange, putt/chip green samt ett övningsfält (gamla rangen) till förfogande.

På drivingrangen köper du bollar med bankkort eller laddningsbart rangekort. Det kan du köpa och ladda på kansliet. Det finns också polletter att köpa där.

Träning med Sophia Opitz

Jag heter Sophia Opitz och är en del av tränarteamet Niblick Golf Academy sedan 2022.

Under 2023 gick jag PGAs Tränarassistentutbildning (TAU) och påbörjar 2024 PGA’s högre tränarutbildning (HTU) för att 2027 examineras som en PGA Professional.
Sedan 2016 spelar jag professionellt på svenska- och LETAS touren (undertour till damernas Europatour), jag har spelat collegegolf vid Newberry College och kommer fortsatt att kombinera tränaryrket med professionellt spel.
Jag ser fram emot att bidra med min kunskap och träffa er på Älmhults GK under 2024.

Välkommen att kontakta mig för lektioner på sophia@niblickgolf.se

Privat Lektion:
25 min: 350 kr

Grupplektion:
50 minuter
Kontakta kansliet för mer information

Privat spel med på banan med tränare för 1-3 medlemmar
Kontakta kansliet för mer information

Pro, Hasse Bergdahl

Älmhults Golfklubb anlitar också Hasse Bergdahl från Niblick Golf Academy.

Kontakta kansliet för information.

Rangen

Vår range, som har ett 20-tal utslagsmattor, hittar ni precis i anslutning till vår parkering.
Det går bra att betala med bankkort, eller köpa polletter och rangekort i kansliet.

1 pollett/uttag kostar 25 kr och ger 30 st bollar.

Gynna klubben lite extra genom att använda rangekort istället för kreditkort.
Då slipper vi avgifterna vid kreditkortsköp.

Erbjudande! Köp ett rangekort med 40 st uttag för endast 900 kr = 10% rabatt

Du vet väl att du kan använda ditt friskvårdsbidrag när du köper polletter och rangekort, kvitto skrivs ut på kansliet.

Under högsäsong är rangen stängd tidigt på måndag, onsdag och fredag morgon för bollplockning.

Hos oss är varje golfträning en erfarenhet

Golfkrogen är stängd tillsvidare

Hotell & Golfpaket

Som golf ska upplevas, mitt i de Småländska skogarna!